13.1.09

Predivo

Konačno polako prolazi vreme praznovanja i vraćamo se u normalu. Jednu i po noć i jedan i po dan smo bili bez grejanja, tj. gasa. Prošlo je prilično bezbolno, kuća nam se nije ohladila. Kvarcne grejalice su odradile posao. Plan za evakuaciju smo smislili i čekali. Na sreću ili ne, plan se nije ostvario, a nama je sada lepo i toplo.
Čitajući danas jedan post, na žalost nisam upamtila koji, zapitala sam se koliko imam prediva i rešila da isto izmerim. Silno sam se iznenadila. Nećete verovati, ali izmerila sam skoro 50 kg. Nisam mogla da dodjem sebi. Jeste, imam prostora da sve to smestim (u one famozne karirane kutije). Još letos sam to sortirala po bojama, ali ljudi moji, uvek mi nešto fali. Ili je to vrsta prediva ili mi za nešto zafali odredjena nijanse neke boje, ili nešto efektno kada je tkanje u pitanju. U poslednje vreme manje tkam, pa mi se količina prediva bitno ne smanjuje. Pletenje ne zahteva veće količine, doduše i moji sadašnji radovi su minijature, pa se predivo gomila. Naime, ja predivo kupujem u svako doba. Kada mi se dopadne boja, cena, sastav, kada imam inspiraciju. U žarko leto kupim debelu vunu i onda naravno čekam zimu da bih od toga nešto napravila. Kupujem bez plana i reda i ideje šta bi od toga moglo da se napravi. Zbog toga sam često ljuta na sebe, ali jednostavno ne mogu da odolim. U tih pedesetak kila, ima i vunice iz mojih studentskih dana, raznih ostataka koje sam dobijala od prijateljica, a za uzvrat sam im tkala šalove. U toj velikoj gomili ima i puno industrijskog prediva, ali sve mi je žao da ga dam, mislim se, možda će mi baš za nešto zatrebati.

Kako vi kupujete predivo?

17 comments:

  1. :)))) Biće da imamo isti problem. Nekad ne mogu sebi da se načudim kad se vratim iz radnje s po 7 klupčića vune i različitim bojama a, kad mi sine ideja za džemper u koji ide tek 5 klupčića- presabirem se po tri puta da vidim da li da se bacam u trošak! :)
    Trenutno se kažnjavam tako što, farbam vunu koju sma kupila ko zna za šta i sad mi se ne dopadaju boje! (Iako, farbanje niti u kojima je i po 80% akrila liči na uzaludan trud!)

    Sviđa mi se ova "zlatna" hrpica! Divne nijanse!

    ReplyDelete
  2. he, he, ni ja nikad ne mogu da odolim pa mi je lakše kad vidim da nisam jedina. Ali mi nije lakše kad vidim kako je tvoje predivo uredno složeno.

    Ja isto retko izađem iz prodavnice konca a da ništa ne kupim. Često znam da kupim samo po jedno-dva klupčeta, "da isprobam". Onda, naravno, nikad ne uzmem taj konac/vunicu "da ih isprobam" nego za neki projekat pa se ispostavi da nemam dovoljno. I onda, pretpostavljate, tog konca ili boje nema više u prodaji. Nedavno sam u St. George-u u Novom Sadu htela da dokupim neke vunice. Nije mi bilo bitno da bude ista partija farbanja ali mi je trebalo da bude ista vunica. Nađem tu vunicu i tu boju, kad ono - vunica uopšte nije ista! Ne samo boja nego ni izgled, ni tekstura, ni debljina. A na etiketi piše sve isto. Pa ti sad nemoj kupiti 10 klupčića odjednom nego se osloni na to da ćeš dokupiti ako ti bude trebalo ;)

    ReplyDelete
  3. Često postavljano pitanje na pletačkim blogovima :) :)
    Uh, kako odoleti !!!??

    Ja sam bas pre nekih mesec dana sve lepo rasporedila sto imam na projekte, zapisala i stavila ispod kreveta u kutijama, jer nemam mesta gde drugo da drzim. Ono sto radim sada drzim van kreveta, naravno :)

    I cvrsto se drzim da ne kupujem dok ne vidim nesto u casopisu ili na netu, koliko mi treba, i onda odem i kupim, 50gr uvek vise.

    ReplyDelete
  4. jao... zavidim ti na 50kg prediva...
    ah, mogla bih i ja malo da krenem ozbiljnije da tkam... imam kuci onaj ogroman vertikalni razboj... ali nemam gde predivno da nabavim, pa mi tako stoji...

    hajde, budi nam vredna i samo radi! cekamo nove radove! :)

    ReplyDelete
  5. Isuse! 50 kg?!
    Ja bih imala napadaj panike da vidim toliku vunu po kući.
    Dakle, ja sam ti onaj tip koji ostalima ide na živce, uopće nemam zaliha! Kad odlučim plesti odem i kupim, sama sam sebi obećala da nikada neću praviti zalihe ... nekada davno sam kupovala jer mi se dopala vuna i onda nisam imala vremena odmah nešto napraviti i na kraju mi se niti vuna više nije dopadala, pa sam na silu nešto plela, a htjela sam sasvim drugo nešto raditi. Od tada, kupujem kad mi zatreba, ionako će uvijek biti lijepe vune , taman da napunim kuću vunom, opet bih u nekoj trgovini našla neku ljepšu koju jednostavno moram imati. Vjeruj mi, bolje se osjećam bez zaliha vune po kući!

    ReplyDelete
  6. @zMaja-imamo ista iskustva, bez sumnje. Kako i koju vunu farbaš, to je sigurno zanimljivo?
    @misha-kada je tkanje u pitanju i kada mi zafali vunice nije problem, vrlo lako uklopim nešto drugo. Još uvek mi se nije desilo da imam manjka prediva za pletenje. Uvek kupim više makar 100 gr.
    @magrit-jako bih želela da budem malo organizovanija, ali mi ne ide od ruke. U stvari, u početku se i pridržavam onoga što zacrtam, ali na žalost to vrlo kratko traje.
    @drangulije-vau, pa ti možeš da tkaš ćilime, a predivo da probaš da nabaviš negde na selu, po Srbiji!?
    @romantales-ponekad i ja mislim da bi mi tako bilo lakše, ali kada tkaš, onda ti zalihe dobro dodju. Kad bih samo plela, sigurno da ne bih imala toliku količinu prediva.

    ReplyDelete
  7. Ufff... 50 kila ne mogu ni da zamislim, koliko je to. Ja vunicu pokušavam kupovati za projekte, koje imam u planu. Ali.. kad ispadne neka dobra prilika (i to naravno, ispadne, nekoliko puta u godini), onda kupim in svašta, što bi mi moglo dobro doći. Ili što mi se jako dopada. Pa se onda nakon nekoliko mjeseci pitam, šta mi je bilo, da sam to kupila...? Ili zaboravim, koju mustru sam imala u planu za specifičnu vunicu. Ili - još bolje - imam recimo pet klupka i hitno mi treba jedno za kapicu, pa mi žao, da upotrijebim jedno od onih pet, jer kad se setim pravog projekta, sigurno će mi jedna nedostajati... Uglavnom - kompliciram na sve moguće načine, a rezultat je, da prema svojoj odluci, ne kupujem vunicu na zalihu, a imam je u zalihi barem 5 kilograma.
    Mada - šta je to u usporedbi sa pedeset? ;)) Dopada mi se slika sa svim kmbinacijama zelene...

    ReplyDelete
  8. Uvek je tako sa umetnicima i materijalima, ja doduse ne kupujem vunu, ali kartone za podloge, trakice, a kad bih vam rekla kako dolazim do cveca za presovanje, i kako ga nikad dosta...
    Svi smo mi slicni u svojoj ljubavi prema svom hobiju...

    ReplyDelete
  9. Vau 50 kg, baš ti zavidim, pogotovo na ovim zelenim vunicama!
    Ja kupujem manje količine na sličan način kao i ti, kad mi zatreba, kad mi se svidi... a nadam se da ću naći vremena da ga iskoristim.
    Pozdrav iz Banja Luke

    ReplyDelete
  10. @cashmerecafe-rekla bih da si na dobrom putu da praviš zalihe, 5 po 5 i časkom do 50:)))!
    @nena3110-ko nema neki hobi, mislim da ne može da shvati tu potrebu da u svakom momentu imaš materijala. I sama kupovina istog te čini zadovoljnim.
    @miroslava-i ja uvek kupujem po malo. Tako se i tokom godina nakupila ova količina.

    ReplyDelete
  11. Izgleda da svi spadamo u neku porodicu zvanu HRČAK!
    Kod mene situacija identična...samo što uz vunu imam i konce za vezenje,platna,trakice,čipke,komade paname i leakrila,gumbiće,perlice...
    Tješi me što nas ima više-nisam jedina opsjednuta!

    ReplyDelete
  12. 50 kg? E to je fina zaliha. Moja ima mozda 5 kg, i to uglavnom po jedno ili dva klupka neke boje. Kad mi se nesto svidi, kupim, pa makar i samo to jedno. I onda mi to stoji i nikada nista ne ispletem. Kad planiram plesti dzempere, uvijek me strah da necu imati dosta - pa kupim jedno klupko ekstra. To jedno naravno uvijek ostane ;-)

    ReplyDelete
  13. Draga Tanja, postavila si pravo pitanje pravim osobama.I kod mene je sve u kutijama koje su u kutijama koje su u kariranim kutijama.....
    Kutije `poznajem` jer ih samo ja koristim, a podeljene su na kutije u kojima su `trenutno potrebni` i `potrebni kasnije` konci.
    Ostatak je u starinskom ormaru koji sluzi za moje materijale. Uzivam da preturam i preslazem sve to jer tu nalazim neiscrpnu inspiraciju!
    Nikad, nikad nece biti slozeno sve kao kod Tebe - to je za neme `nemoguci poduhvat`!

    ReplyDelete
  14. Evo bas se spremam razvrstati svoje vunice u kutije kako bih barem mogla krociti u novu radnu sobu - koja trenutno izgleda kao da je bomba pala i ne bi bilo loše izvagati sve to - garant bi se nakupilo kila!

    ReplyDelete
  15. @dea-da napravimo udruženje "Hrčak":))? Skupilo bi se tu puno članova!
    @honeysuckle-i to "jedno" klupko ćeš kad tad upotrebiti, samo ga ostavi, videćeš!
    @radica-jako me zanima kako ti izgleda orman, mogla bi da nam ga pokažeš!
    @sandra-lepo je kad imaš samo svoju radnu sobu. Ja moj prostor delim sa mužem, pa kad pravim reda on samo prevrne očima! Ali, trudim se da mu ne ulazim u kadar:)!

    ReplyDelete
  16. Kod mene je zaliha manja, 5 kg otprilike. Čvrsto sam sebi obećala da ću zaobilaziti trgovine s vunom dok ne potrošim zalihu. Možeš mislit! Dođem u napast tek da pogledam da li su dobili nešto novo, pa mi se nešto svidi, onda kupim, i to lijepo stoji.
    Ali bolje je da stoji vuna nego rad. Kad nešto ispleteš do pola i ostane tako, kasnije ti se ne svidi i teško se odlučiti da li nastaviti ili oparati.
    Od sve te vune koju imaš sigurno će ispasti nešto lijepo jer si majstorica za kombiniranje boja!

    ReplyDelete
  17. Zdraaavo. Molim Vas,da li znate gde mogu da pronadjem industrijsko predivo u zelenim nijansama kao na vašoj fotografiji dole desno? Hvala.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...