22.8.13

Bosančice

Meni često muž kaže da sam ja najgora moguća kombinacija. Bosansko-lička. Al'  eto ima(m) sreće, pa sam rođena i odrasla u Novom Sadu, u ravnici, pa to ubija taj brdsko divljačni karakter, tj. svodi ga na najmanju moguću meru;))) Lepo sam pripitomljena, na (njegovu) sreću...
E, sad zov divljine ume da proradi i kod mene. Opiči me nekad nostalgija, pa se strašno zaželim i blage Bosne i divlje Like istovremeno,  i mirisa vazduha i ukusa vode iz izvora i bunara, i zrikavaca i laveža pasa kojih sam se kao dete jezivo plašila, i kuruze i base, ma kad bolje razmislim to je žal za detinjstvom i bezbrižnim raspustima i onom osećanju dosade i sporog proticanja vremena.
I zbog svega toga sam isplela i ove zepe, priglavke, pape, popke, nazovite ih kako želite:


Prvi put u životu sam isplela ovako nešto, bilo je vrlo jednostavno, bosanski, ali ironija naravno umeša svoje prste, pa je mustra na engleskom...
A od moje drage tetke sam dobila i ove priglavke:


tabani

One su mi kao za svečane prilike, a za svaki dan jedne ovakve:


Moja najmlađa Indijanka ih zove "klizalice". Po parketu može da pravi savršene piruete, ali i to ću rešiti stavljanjem tačkica sa bubrećim flomasterom... biće teže;))

Za jogu su dušu dale....

Ličani ih zovu coklje. Postoji samo jedna razlika: na tabane prišiju gumu (unutrašnju od točka), pa mogu da se nose i napolju. Ako neko slučajno zna kako se rade, bila bih zahvalna! Ne znam da ih ispletem, a nisam ni videla da mogu negde da se kupe, bar ne u Novom Sadu.

27 comments:

  1. To još jedino ne znam, pelsti priglavke. A baka mi umrla, pa me nema ko naučiti :šmrc:
    Ove što ti je tetka poslala, su odnekud iz srednje Bosne.
    Te, sa postavom od gume, su moja djeca dobila na poklon, ravno iz Like, mogu ih fotkati, ako hoćeš :-)

    ReplyDelete
  2. Pa ti si stvarno neverovatna.Uvek sam zelela da naucim i niko mi nije znao pokazati.Kada smo se ovo leto selili kamionom sa pcelama ,volim d a upoznajem ljude i pogotovu bake-obozavam ih jer od njih svasta lepo cujem i naucim.I taman kad se dogovorih da me nauci da pletem carape(jer ni to ne znam)moj ti muz preseli kamion dalje,pa na Rudnik.Propade mi cas pletenja.Ali ja kao da imam dva zivota,svasta bih htela.Uzasavam se ponekad sebe.Jer onaj ko ima jedan hobi postane savrsen A ja...svastar i nista.Pozz:))

    ReplyDelete
  3. @vještičica - mogu ti reći da je sve teže naći nekog ko to radi, ni babe nisu kao što su bile:))) Imaš dobru moć zapažanja, moji su između Doboja i Dervente.
    @CreativaCale - ma i ja sam svaštar, sve bih da probam:)))

    ReplyDelete
  4. Dobre su te pletene bičve, još da su ti iz one prljavo bijele vune, pa da onako svojski zagriju noge, ma koje centralno. PozsrAV. LOREDANA

    ReplyDelete
  5. zgodne su ti priglavke baš :)

    ja imam tri para, ali nikad ih ne nosim. traume iz djetinjstva hahaha, stan nam je bio prilično hladan zimi pa nas je mama stalno ganjala sa priglavkama.

    ReplyDelete
  6. @loredana - za bičve prvi put čujem:)))
    @cekeruša - ja ih nosim samo uveče i to kad pletem, a noge držim na stolu;)))

    ReplyDelete
  7. Vredna si kao i uvek. Ja stalno dobijam od babe vunene carape i cuvam ih, skupljam i prosto mi zao sto ih ne nosim. Mi nosimo heklane kao patikice i podsijemo sa eko kozom i super za zimu

    ReplyDelete
  8. I da dodam-ja ucim svoju decu da heklaju. Ne dam da se to zaboravi i nestane, ne dam!

    ReplyDelete
  9. Eto me opet malo švrljam po tvom blogu, bičve ti u Istri znače čarape, svake vrste, bilo muške ili ženske, vunene, pamčne, to ti je na istarskom dijalektu, i to pretežno južna Istra, gdje su izraziti čakavci. Središnja i sjevrna Istra ima opet svoje izraze i varijacije na govor, obzirom da doseljenost iz unutrašnjosti, Rumuni i ostali koji su nastanili područje Učke ..... Pozdrav. Loredana.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...